søndag 26. februar 2012

25- 26 februar Lille Blå og langrenn og min lille rundingsbøye

Det snedde riktig heftig lørdag, og da gikk vi likegodt opp løypa til Straumsbukta innen løperne kom. Vi hadde to timers forsprang og et par mil - så vi rakk fram og langt på veg tilbake før løperne kom. Omtrent 42 km på oss. 42195 m på løperne. Du verden så ømme aklene ble. Men i dag søndag ble det topptur. Alle er engstelige for skred og dermed samlet "alle" seg på Lille Blå. Dyp sne og bare moro. Dette var den første virkelige utfartssøndagen i Tromsø. P-plassen var stappende full da jeg kom ned igjen. Men turen var i grunnen litt kort - dagen var ennå ung, og jeg fant ut at det måtte en liten tur til. Det ble min lille rundingsbøye 500 moh på Finnlandsfjellet. Så nå har jeg tatt igjen for mye tapt topptur og skituring denne sørgelige forvinteren.
Dette når jeg startet. Når jeg kom ned var det ingen flere plasser igjen.
Harald J gikk først og brøytet. Jeg tok ham aldri igjen. For så fort han så jeg dro innpå heiv han sæ på stavan. (På vegen ned viste det seg forsyne meg også at han hadde bedre glid!)

Kjente og ukjente. Den mest kjente Bengt M. Nå på bananski! (gule forresten)
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

eTavle